Jom Memenuhi Impian Memiliki Rumah di Bayu Sutera dan Tunaikan Umrah

Setiap keluarga Melayu mesti mempunyai impian memiliki sebuah rumah idaman… dan sebagai seorang yang beragama Islam, pastinya teringin menunaikan Umrah….

Tahu tak anda, projek perumahan Bayu Sutera yang berkeluasan 216 ekar ini terkenal dengan reputasinya untuk menawarkan kediaman yang terbaik. 


Fasa pertama pembangunan Bayu Sutera, 963 unit rumah yang dilancarkan pada 2021 berjaya diserahkan kepada pemilik rumah mengikut masa seperti yang dirancangkan

Matrix Concepts Holdings Berhad iaitu pemaju Bayu Sutera juga merupakan penerima Anugerah StarProperty untuk : The Cornerstone Award – Best Landed Development (Excellence) 2024.


Izara II dan Elonia III yang mempunyai persekitaran yang sungguh tenang, cantik dan selesa adalah projek terkini Bayu Sutera. Bayu Sutera yang terletak di Bandar Sri Sendayan, Seremban ini adalah kawasan kediaman pegangan bebas seluas 216 ekar.

Kempen unik ini memberi peluang pemilik rumah memenuhi impian memilik sebuah rumah idaman di Izara atau Elonia di Bayu Sutera dan juga berpeluang menunaikan Umrah!!! Luar biasa hebat ini!!!!

2 fasa terbaharu Bayu Sutera yang sedang dibangunkan adalah Izara II dan juga Elonia III. Kediaman berkonsepkan tepi tasik dengan landskap yang tenang dan aestetik menggabungkan kehidupan moden dengan keindahan alam semula jadi. 


Kediaman terbaru ini juga dilengkapi dengan ciri rumah pintar terkini, seperti kunci digital, lampu bermodul,  penghawa dingin IR Blaster dan pelbagai lagi supaya pemilik rumah dapat hidup dengan gaya moden yang lebih selesa dan selamat!!!!

Rumah Izara II dan Elonia III menawarkan rumah teres dua tingkat jenis hartanah milik bebas dengan keluasan 20’ x 70’ binaan  2,315 kaki persegi. 


Rumah Izara II dan Elonia III menawarkan 4 bilik tidur dan 4 bilik air. Izara II hanya ditawarkan 171 unit kediaman tetapi Elonia III ini ekslusif, hanya 38 unit sahaja.  

Rumah Izara II dan Elonia III mempunyai ruang tamu dan bilik tidur agak luas dengan susun atur rekabentuk yang terbuka… Ini membolehkan pemilik berdekorasi rumah mengikut citarasa tersendiri…..

Kawasan perumahan Izara II dan Elonia III dikelilingi pagar tinggi bersama pos pengawal meningkatkan tahap keselamatan untuk penghuni kediaman di sini.

Bayu Sutera terdiri daripada 4 presint dan dilengkapi dengan sebuah taman sentral 9.5 ekar. Setiap presint mempunyai taman rekreasi sendiri untuk menggalakkan gaya hidup yang sihat. Pemilik rumah boleh mengunakan kemudahan yang disediakan seperti trek jogging, taman permainan dan banyak lagi.

Tawaran Pakej Umrah 

Berita hebat untuk semua pembeli rumah kediaman di fasa terbaru Bayu Sutera. Setiap pembeli akan diberi pakej umrah percuma yang merupakan bauncer tunai umrah bernilai RM16,000 untuk dua orang. Pakej umrah ini merangkumi 11 hari 10 malam di Arab Saudi, berserta tiket penerbangan, penginapan hotel, pengangkutan dan makanan yamg disediakan sepenuhnya, hebat kan?!!

Selain dapat menjalani ibadah umrah, ada bermacam- macam lokasi menarik yang akan dimasukkan dalam pakej Umrah ini, seperti melawat  Muzium Al Wahyu di Mekah. Kursus Umrah, Kit Umrah, Air Zam-zam serta bimbingan Mutawif yang cukup berpengalaman juga turut disediakan !!! Butiran terma dan syarat selanjutnya boleh dirujuk pada Agensi Pelancongan yang dilantik iaitu TH Travel & Services Sdn Bhd.

Kempen pakej umrah ini akan dijalankan dari 20 Mei hingga 20 Ogos 2024, esklusif hanya untuk pembelian fasa kediaman Izara II dan Elonia III (unit Bumi sahaja). 


Hah, hebat kan… tunggu apa lagi!!!! Bayu Sutera terletak di perbandaran Bandar Sri Sendayan yang serba lengkap, sebagai penduduk, pemilik rumah dapat menikmati semua yang ditawarkan oleh perbandaran itu, antaranya termasuklah Sendayan Merchant Square, Sendayan X-Park, Sekolah Global Matrix, SJK (C) Bandar Sri Sendayan, SMK Taman Nusari, Sendayan Techvalley dan banyak lagi.

Bayu Sutera mempunyai akses mudah ke Seremban 2, Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala Lumpur (KLIA) dan Lapangan Terbang Antarabangsa Kuala lumpur 2 (KLIA2). Is juga terletak berdekatan dengan Lifestyle Hub (Sendayan Merchant Square), di mana terletaknya Sendayan X-Park dan d’Tempat Country Club.


Berkeluasan 6.33 ekar di tengah-tengah landskap menghijau, d’Tempat Country Club ialah sebuah kelab rekreasi berorientasikan keluarga yang terbesar di Seremban dengan pelbagai kemudahan. Ia adalah tempat rekreasi ideal yang menawarkan suasana yang sempurna untuk tujuan rekreasi dan bersantai, jauh dari kesibukan bandar Seremban.

Kejiranan ini juga menikmati akses jalanan yang mudah melalui Lebuhraya Utara-Selatan (PLUS), Lebuhraya Seremban-Port Dickson, KLIA Linkage dan Lebuhraya Senawang-KLIA yang kini dalam peringkat cadangan.

Izara II dan Elonia III @ Bayu Sutera, di mana rumah idaman moden dan landskap yang indah dan tenang menjemput anda untuk menjadi sebahagian daripada komuniti yang bertenaga dan eksklusif… dan juga pada masa yang sama menunaikan lah impian mengejar Umrah!!

Ini lah masanya untuk memiliki rumah idaman Bayu Sutera – Izara II ataupun Elonia III, kerana Matrix Concepts Holdings Berhad menawarkan pakej jualan terbaik berserta kempen yang cukup menarik….

Pembayaran pendahuluan yang dikenakan cukup rendah dan berpatutan untuk membeli rumah di Bayu Sutera…

Yuran guaman diatas duti SPA dan pinjaman juga diberikan secara percuma, dan tahu tak, setiap pembeli rumah di Bayu Sutera secara automatiknya menjadi ahli kelab  d’Tempat Country Club. Tiada yuran yang perlu dibayar kerana ianya percuma dan pembeli boleh menggunakan segala kemudahan yang disediakan di rumah kelab ini. 

Rebutlah peluang unik ini untuk memenuhi impian pemilikan rumah idaman dan juga peluang untuk menunaikan Umrah.

Untuk pengetahuan selanjutnya tentang kempen yang dilangsungkan ini, layari: https://umrahbersama.bayusutera.com/4

4 thoughts on “Jom Memenuhi Impian Memiliki Rumah di Bayu Sutera dan Tunaikan Umrah

Leave a comment